Olen laihtunut tasan 9 kiloa huhtikuisen paaston jälkeen. Vyötärönympärys on pienentynyt 6 cm ja lantio vaivaiset 3 cm. Reisistä on lähtenyt yhteensä 4 cm, samoin pohkeista. Olen vain vähentänyt syömistä. Olen koittanut olla ottamatta lisää vaikka kuinka ruoka olisi maistunut. Ruoan laatua en ole muuttanut kun olen jo vuosia syönyt kevyesti eli vähärasvaista ruokaa ja paljon vihanneksia. Määrä vain ratkaisee. Karkeista olen luopunut jo vuosia sitten. Kahvin kanssa otan mieluiten tavallisen pullan. Munkit ja viinerit ovat jäänet pöydälle. Jos ei vaikkapa kylässä ole ollut kuin tosi rasvaista  kahvileipää olen ottanut korkeintaan puolikkaan.

 Vielä kun jaksaisin aloittaa liikunnan niin hyvää tekisi. Mutta jotenkin pelottaa se kun olen joskus ollut ihan sairas liikunnan suhteen. Elin pelkästään sille. Eikä riittänyt kerran päivässä liikunta-annos. Sitä piti tehdä kahdesti. Olin silloin kyllä laiha ja kiinteä mutta pää sitten olikin sairas. Vaatteiden osto on ollut todella vähäistä viime vuosina kun olen vaan odottanut, että vähän laihtuisin ja vanhat mahtuisivat päälle. Nyt sitä on jo tapahtunut ja jokunen uudempi vaate on jo käynyt löysäksi.