Olimme Ystävän kanssa tänään Äidin syntymäpäivillä. Vuosia tuli 82. Äiti ei enää tiedä kuinka vanha on eikä osaa laskea sitä. Muistaa kyllä minä vuonna on syntynyt ja pohtimisen jälkeen kuluvan vuoden. Muttei enää osannut edes paperilla laskea mikä olisi lopputulos. Taskulaskinkin löytyy keittiön laatikosta, mutta sen käyttötaito on jo aikaa unohtunut. Tein sitten listan hänen lastensa ikävuosista ja samoin lastenlasten, joita hänellä on liuta eli 13 kpl. Ja lastenlastenlapsia löytyy pari kappaletta. Ensi kuussa 3. Saapi niitä sitten siinä ihmetellä ja katsella.

Sitä ennen olimme Kesä-Heikissä. Se on Turussa tapahtuva rompetori.

http://www.saunalahti.fi/~tsmry/

Siellä oli myynnissä T-paitoja erilaisilla teksteillä.

http://www.lazyb.fi/shop/

101083.jpg

101086.jpg

Tässä olivat minun valitsemani paidat. Yksi erilainen on vielä tilauksessa. Ymmärtääkseni tekevät paitoja asiakkaan haluamalle tekstille. Ja paidat ovat hyvänlaatuisia Fruit of the loom paitoja. Musta paita kertoo, että olen syntynyt Heidekenillä, jonka kaikki tiesivät ennen. Pelkkä synnytyssairaala. Vuosina 1977 ja 1978 syntyneet lapseni ovat nähneet auringon siellä. Nuori polvi ei enää tunnista sanaa, koska sairaala lopetettiin joitakin aikoja sitten. Netistä varmaan löytyisi tietoja siitä muttei kiinnosta. Sen verran huonoja kokemuksia on siitä paikasta vaikka olen siellä itsekin syntynyt.

Punainen paita taas on ensi lauantaina tapahtuvaa matkaa. Lähdemme Miniän ja Pikkumiehen kanssa Itä-Suomeen eli Helsinkiin tyttäriä katsomaan. Minulla on kyllä Itä-Suomen matkoja varten rintanappi jossa lukee, että olen Turusta. Se on peräisin Turussa toimivan Linnateatterin (http://www.linnateatteri.fi/index2.php) peruja jostakin täytännöstä. Sehän oli pääsylipun yhteydessä kun olin katsomassa Turun mieletön historia, tai jotakin sinne päin. Se teatteri onnistuu mielestäni vuodesta toiseen tekemään hyviä esityksiä. Onkin ainoa teatteri Turussa jossa käyn.