Kävin tänään tekemässä vuokrasopimuksen uudesta asunnnosta. Olenkin jo jonkin aikaa elänyt pahvilatikkopinojen seassa.

72678.jpg

Vein heti kolme laatikkoa uuteen paikkaan kun kävin katsastamassa asunnoa. Ei ollutkaan niin huonossa kunnosa kuin tutustumisreissulta jäi mieleen. Edelliset asukkaat olivat jonkin verran siivonneet, joten se auttoi asiaa. Se oli kyllä aika kummallista kun pojat olivat vieneet lamput pesutilasta, saunasta ja jopa vaatehuoneesta. Täytyy huomenna ottaa lamppuja mukaan kun menen rätti- ja pesuainekassillisen kanssa sinne. Onneksi ostin eilen Liedon rompetorilta kärryt laatikoiden kuljettamiseen. Ei tarvi kaikkia kantaa. Ystävä tulee myös huomenna mukaan ja teemme maalaussuunnitelman. Sieltä löytyy esim. olohuoneesta liila seinä ja keittiöstä sininen. Harmitavasti siellä on muutama sininen laatta keittiössä, kun minun keittiöni on punainen nyt ja tulevaisuudessa.

Takapihalle saan kylvää vaikka persiljaa ja salaatinlehtiä. Ja aina voin suurentaa pientä multaosastoa, että saan enemmän syötävää kasvattaa. Ja tomaattiahan voi kasvattaa vaikka kasvatussäkissä ja amppelissa. Köynnöskrassin siemeniä olen jo ostanut. Ystävän pihalla kasvatin niitä viime kesänä ja olivat tosi upeita. Ja kukat ovat vielä syötäviä. 

Muuttopäivänä eli äitienpäivänä olisi toivottavasti aurinkoista, niin voisimme hyödyntää takapihan ja grillata muuttoeväät. Perusmakkaraa ja broileria. Siihen joku salaatti ja leipää. Eiköhän sillä jakseta.

Harvalla on niin hyvät naapurit kuin minulla. Asuvat samassa kerroksessa vastakkaisen oven takana. Viime kesänä kuljettivat minua marjametsissä ja karpalosuolla. En ole käynyt ainakaan viiteentoista vuoteen marjassa, enkä enää tiennyt marjapaikkoja.Minun suuntavaistollani en oikein yksin arvaakaan mennä metsään. Kun kerroin heille muutostani niin pahvilaatikkoja on ollut monena päivänä ovan takana kun olen tullut kotiin. Heillä kun on pakettiauto, niin lupasivat kuskata joinakin iltoina pahvilaatikkoja uuteen paikaan ja antaa auton käyttööni varsinaisena muuttopäivänä. Kysyn vaan monenko naapuri olisi toiminut samoin. Kaikenlaista apua olen saanut tarvittaessa ja onneksi olen myös pystynyt vähän antamaan takaisinkin.

Ja eikun pakkaamaan tavaroita. Parhaita muuttolaatikoita ovat mielestä viinilaatikot. Niissä kun välipahvit mukana, niin kaikkea keittiön juttuja on helppo pakata. Laseja ja pulloja ja sen sellaisia. Ja ovat sen verran sopivan kokoisia, että vaikka laittaisi kirjoja, niin laatikon jaksaa kantaa vähemmänkin. bodannutkin.